From Karbala to Imam al-Mahdi (af)

Ieder jaar herdenken moslims wereldwijd, gedurende de eerste 10 dagen van de maand Muharram, hoe imam Hussain (as) en zijn metgezellen op heroïsche wijze hun leven opofferden in de naam van Allah. En alhoewel de slag bij Karbala zich ongeveer 1400 jaar geleden voordeed, is het verhaal van Ashura nog steeds even relevant in de 21ste eeuw.

Daarom is het van belang om te kijken naar de lessen die we hieruit kunnen halen: Wat betekent het om een ware Hussaini te zijn; welke lessen kunnen we leren uit het leven van bibi Zeinab en imam Zain al-Abideen; en hoe kunnen we met deze kennis het beste de imam van onze tijd steunen?

Meld je snel aan voor onze reeks bijeenkomsten waarin al deze onderwerpen besproken zullen worden. De bijeenkomsten bestaan uit een Koran recitatie, een lezing, een Q&A en een rouwzang. De lezingen zullen door Sayed Ali Khalkhali worden verzorgd, in het Engels.

De bijeenkomsten zullen verspreid over drie verschillende steden worden gehouden. Zie hieronder voor meer informatie.

• 10-09 Den Haag   18:30-21.30

Onderwerp: Imam Zain al-Abideen (as): Characteristics of a true believer

• 11-09 Nijmegen   18:30-21.30

Onderwerp: Imam Hussain (as): What is the first step to be a Hussaini?

• 12-09 Utrecht    13:00-16.00

Onderwerp: Lady Zaynab (as): A true role model for all